Drogi użytkowniku!
Witaj na męskim forum! Jeżeli poszukujesz tutaj pomocy w temacie seksu, związków, mody, zdrowia lub czegokolwiek innego, dołożymy wszelkich starań, abyś wyszedł (albo został) z uśmiechem na ustach. Nim będziesz stawiać swoje pierwsze kroki, zapoznaj się proszę z regulaminem (I zasadami poprawnej pisowni). Nie bój się zakładać nowych tematów i proponować zmian na forum, każda pomoc jest mile widziana.

Dieta 2500 kcal.

Treningi, suplementacja, dieta, problemy z ćwiczeniami, porady dla początkujących i inne.
Awatar użytkownika
TheShy
Pieniacz
Posty: 121
Rejestracja: 29 sie 2016, 17:11
Płeć: Mężczyzna

#11 Dieta 2500 kcal.

Nieprzeczytany postautor: TheShy » 12 lis 2016, 8:34

Chyba znalazłem:
http://www.turybnik.pl/mojesmaki/Zycie_bez_pieczywa.pdf

Czytam posty i czytam i sam już nic nie wiem ;)
Utrzymywać jakąś dietę, czy nie, liczyć kalorie, nie liczyć. :D
Everything is fine, nobody is happy.

http://literallyhe.prv.pl

Awatar użytkownika
LilPeneros
Warchoł
Posty: 306
Rejestracja: 29 sie 2016, 12:25
Płeć: Mężczyzna

#12 Dieta 2500 kcal.

Nieprzeczytany postautor: LilPeneros » 12 lis 2016, 11:28

Osobiście nie liczę kalorii, a sylwetka w ciągu ostatnich paru miesięcy i tak się poprawiła.

Z resztą można sobie wyliczyć całkowite zapotrzebowanie kaloryczne za pomocą kalkulatora na jakiejś stronie lub za pomocą dość prostych wzorów matematycznych jednak jest to tylko przybliżone zapotrzebowanie kaloryczne.
W zależności od tego czy naszym celem jest większa masa mięśniowa, czy redukcja tłuszczu, należy albo dodać do zapotrzebowania albo odjąć od zapotrzebowania na początek jakieś 200 - 300 kcal i poprostu obserwować jak zmienia się sylwetka za pomocą centymetra krawieckiego oraz wagi elektronicznej.
Jeśli po ustaleniu deficytu kalorycznego na -200 lub -300 kcal nasza waga powoli, ale sukcesywnie spada, to znaczy, że idziemy w dobrym kierunku.

Zazwyczaj na początku jeśli ktoś się niezdrowo odżywiał wystarczy bardzo niewielki deficyt kaloryczny i zamiana niezdrowych, przetworzonych produktów na te zdrowe oraz wyeliminowanie tych najbardziej tuczących.
Np. ogólnie należy unikać fast-foodów, alkoholu i tych produktów, które zawierają cukier w dużych ilościach oraz tych, które zawierają syrop glukozowo-fruktozowy i tłuszcze trans.
Okazuje się bowiem, że z pośród różnych tłuszczów najbardziej tuczące są tłuszcze trans.
Należy też wykluczyć z diety słodkie napoje typu cola i inne podobne.
Podobnie produkty niezdrowe należy zastąpić tymi nieco bardziej zdrowymi, np. zamieniając mleczną czekoladę na czekoladę gorzką z 70 - 90% kakako.
Najczęściej już takie zmiany powodują spadek poziomu tkanki tłuszczowej.

Odnośnie katabolizmu - jeśli ktoś zdecyduje się redukować na redukcyjnej diecie węglowodanowej, to katabolizm może być większy niż na redukcyjnej diecie tłuszczowej, ale są pewne metody zmniejszające katabolizm, np. utrzymanie podaży białka na poziomie od 2,3 do 3,1 g białka na kg BEZTŁUSZCZOWEJ masy ciała (trzeba wiedzieć ile ma się beztłuszczowej masy ciała).
Jak to pisał Knife na forum Body-Factory:
W czasie redukcji tkanki tłuszczowej zaleca się zwiększyć spożycie białka (2,3-3,1 g na kg m.c.), gdyż chroni to tkankę mięśniową. Odnotowano ponad pięciokrotnie mniejsze straty mięśni w grupie 2.3 g białka na kilogram masy ciała w porównaniu do sportowców spożywających 1 g białka na kilogram masy ciała! (grupa niskich białek straciła aż 1.6 kg mięśni, grupa wysokiego białka tylko 300 g mięśni).

Oczywiście taka ilość białka w diecie powinna dotyczyć tylko redukcyjnej diety węglowodanowej.

Awatar użytkownika
Borys
Arogant
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:30
Płeć: Mężczyzna

#13 Dieta 2500 kcal.

Nieprzeczytany postautor: Borys » 12 lis 2016, 13:16

Azard pisze:Co jeśli autor tematu zamierza zachować mięśnie, a poprzez małą ilość białka będą podatne większemu katabolizmowi?

"Zachować mięśnie" "większy katabolizm" "złowrogi katabolizm" To z racjonalnością nie ma nic do rzeczy, to są wszystko mity dietetyczne. Cała prawda jest zawarta w biochemii, nauce ścisłej, a nie wtórnych przekazach.

Katabolizm obok anabolizmu to nieodłączny proces, który umożliwia Ci życie. Przykładowo każdej nocy z Twoich mięśni uwalniana jest glutamina i w mniejszej ilości alanina, które głównie odbudowują układ trawienny. Dziennie degradujesz 1-2% białek z organizmu, przy czym 75-80% uwolnionych aminokwasów (czy jak tam kto woli ulegających "złowrogiemu katabolizmowi" ;) ) jest wówczas ponownie wykorzystywanych do syntezy białka.
Dlatego podstawowym zapotrzebowaniem człowieka jest około 30g białka pełnowartościowego, 60g dla osoby ciężko pracującej fizycznie, 1.5g białka na kg masy ciała to dopuszczalne ilości, powyżej których białko staje się kancerogenne. Procentowo to jakieś 16-20% białka w diecie, na wysokotłuszczowych dietach zapotrzebowanie na białko jest najmniejsze (~12%) co wynika ze znikomego metabolizmu węglowodanów.

Teraz uwaga, najciekawsze: zapotrzebowanie na białko wg kartelu dietetyczno-suplementacyjnego - 2 - 2.4g białka na 1 kg masy ciała <ninja>

Mięśniom nie zagraża tyle niedobór białka co niedobór kalorii i sodu.... i brak impulsu wzrostowego z odpowiedzią hormonalną.
Chcesz faszerować się białkiem - spoko, tylko na starość się nie dziw, że w środku nocy biegasz do toalety a na twarzy jarzmo czasu wyryło bardziej destruktywne ornamenty na licu.

LilPeneros pisze:Źródło posta
Odnośnie katabolizmu - jeśli ktoś zdecyduje się redukować na redukcyjnej diecie węglowodanowej, to katabolizm może być większy niż na redukcyjnej diecie tłuszczowej, ale są pewne metody zmniejszające katabolizm, np. utrzymanie podaży białka na poziomie od 2,3 do 3,1 g białka na kg BEZTŁUSZCZOWEJ masy ciała (trzeba wiedzieć ile ma się beztłuszczowej masy ciała).
Jak to pisał Knife na forum Body-Factory:
W czasie redukcji tkanki tłuszczowej zaleca się zwiększyć spożycie białka (2,3-3,1 g na kg m.c.), gdyż chroni to tkankę mięśniową. Odnotowano ponad pięciokrotnie mniejsze straty mięśni w grupie 2.3 g białka na kilogram masy ciała w porównaniu do sportowców spożywających 1 g białka na kilogram masy ciała! (grupa niskich białek straciła aż 1.6 kg mięśni, grupa wysokiego białka tylko 300 g mięśni).

Oczywiście taka ilość białka w diecie powinna dotyczyć tylko redukcyjnej diety węglowodanowej.


Na redukcyjnej diecie tłuszczowej wystarczy właśnie ten 1g/na kg masy ciała.
Knife nie uwzględnił ważnej rzeczy, że inaczej wygląda problematyka mięśni na węglowodanowej/mieszanej diecie przy unormowanym poziomie białka a inaczej na diecie tłuszczowej, gdzie ketoza ma ochronne działanie na mięśnie :D

Poza tym LilPeneros tworzysz błędne wnioski, pierwszy raz słyszę ze na diecie tłuszczowej metodą zmniejszającą katabolizm, jest podbicie białka do 2,3-3g (!!!) Ketoza w tym przypadku ochrania mięśnie, co wynika z podbicia tłuszczami (70-75%), wystarczy wtedy 0,8-1g białka na 1kg masy ciała (ogólnej, a nie suchej co podkreśla tą ironię).

Poza tym jak Mariko uważam, że co do dietetyki to bredzi, bo nie ma nawet podstawowej wiedzy biochemicznej, tylko treningową praktyczną.

Zachęcam do lektury "Biochemia Harpera", jedno ze starszych wydań znajdziesz na necie.

Awatar użytkownika
LilPeneros
Warchoł
Posty: 306
Rejestracja: 29 sie 2016, 12:25
Płeć: Mężczyzna

#14 Dieta 2500 kcal.

Nieprzeczytany postautor: LilPeneros » 12 lis 2016, 13:38

Biochemia Harpera, którą można spotkać w internecie, to np. wydanie z 1995 roku.

O to wydanie chodzi ? Ma ono 963 strony.

Awatar użytkownika
Borys
Arogant
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:30
Płeć: Mężczyzna

#15 Dieta 2500 kcal.

Nieprzeczytany postautor: Borys » 12 lis 2016, 18:44

LilPeneros pisze:Źródło posta Biochemia Harpera, którą można spotkać w internecie, to np. wydanie z 1995 roku.
O to wydanie chodzi ? Ma ono 963 strony.

Tak Łukaszu. Starsze jest lepsze.

Awatar użytkownika
LilPeneros
Warchoł
Posty: 306
Rejestracja: 29 sie 2016, 12:25
Płeć: Mężczyzna

#16 Dieta 2500 kcal.

Nieprzeczytany postautor: LilPeneros » 13 lis 2016, 11:38

Spotkałem się jeszcze w internecie z książką taką jak "Biochemia Stryera".

Od czego lepiej zacząć - od Harpera, czy od Stryera ?


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość