Drogi użytkowniku!
Jeśli przyszedłeś tutaj reklamować jakikolwiek produkt, to twoje konto w ciągu jednego dnia zostanie zbanowane, wraz z IP i wszelkimi linkami, które tu umieścisz.
Nie toleruję tego typu praktyk i w większości przypadków dzwonię też do firm, których produkty są zazwyczaj zachwalane, by wyjaśnić sytuację. Jeśli wykonujesz dla nich usługę z mizernym skutkiem, dowiedzą się o tym.
Zastanów się dwa razy, nim podejmiesz tak bezowocną metodę.

Jakie suplementy diety warto zażywać na co dzień?

Czyli jak dbać o nasze zdrowie.
Awatar użytkownika
Tęczówka
Bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 27 sie 2016, 17:29
Płeć: Kobieta

#1 Jakie suplementy diety warto zażywać na co dzień?

Nieprzeczytany postautor: Tęczówka » 11 wrz 2016, 22:50

Jak w temacie - jakie suplementy diety warto zażywać? Jakie wy stosujecie i z jakiego powodu, a także - jakie warto brać ze względu na ogół zdrowia?

Przez pewien czas brałam Vigor Up i nie wiem czy coś mi to pomagało czy nie. Wiem natomiast, że jest dla mnie wskazane zażywanie sporej ilości witaminy C ze względu na pękające naczynka. Przydałoby się też coś na wzmocnienie włosów i paznokci - aczkolwiek nie wiem do końca, które witaminy za co odpowiadają, ale z tego co pamiętam to chyba witaminy A i E. <gdzie>

Liczę więc, że ktoś z Was jest bardziej obeznany w temacie i będzie w stanie co nieco doradzić. <anioł>

Awatar użytkownika
Azard
Użyszkodnik
Posty: 26
Rejestracja: 01 wrz 2016, 23:01
Płeć: Mężczyzna

#2 Jakie suplementy diety warto zażywać na co dzień?

Nieprzeczytany postautor: Azard » 12 wrz 2016, 2:04

Wszystko zależy od efektów jakie chcemy osiągnąć oraz stażu jaki mamy na siłowni itp. siedzę już w tym trochę ponieważ ćwiczę, a teraz po maturze zamierzam zrobić kurs trenera personalnego i zrobić studia w tym kierunku.

Tęczówka pisze:Źródło posta jakie suplementy diety warto zażywać?


I tutaj pojawia się problem, ponieważ każdy jest zbudowany inaczej i każdy wymaga innej suplementacji, dlatego ciężko jest cokolwiek doradzić nie wiedząc nic o danej osobie.

Ja podczas mojej przygody z siłownią brałem tylko Gainery (używałem je tylko w momencie kiedy nie mogłem zjeść normalnego posiłku, nie miałem czasu, więc taki odpowiednik posiłku w proszku jest całkiem ok) oraz Kreatynę, konkretnie monohydrat, czyli jeden z najpowszechniejszych suplementów, który gorąco polecam, efekty są zadowalające, a wzrost siły jest odczuwalny po kilku tygodniach na siłowni <jasne>

Awatar użytkownika
Borys
Arogant
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:30
Płeć: Mężczyzna

#3 Jakie suplementy diety warto zażywać na co dzień?

Nieprzeczytany postautor: Borys » 12 wrz 2016, 2:23

ŻADNYCH. Najlepiej żadnych. Większość specyfików jest wyjałowiona z czynnych enzymów, minerałów i witamin.
Po prostu trzeba dokonać zmianę jakościową diety, wywalić śmieciowe przetworzone jedzenie, a wprowadzić aktywne biologicznie, z którymi zestrojony jest organizm np. jaja, podroby, masło itp.

Tęczówka pisze:Przydałoby się też coś na wzmocnienie włosów i paznokci - aczkolwiek nie wiem do końca, które witaminy za co odpowiadają, ale z tego co pamiętam to chyba witaminy A i E.

Białka kolagenowe zawarte np. w galaretkach, golonce, szponderze, salcesonie, wszelkich skórkach no i witamina C jako jeden ze składników do syntezy.
(A i E masz w jajach i maśle w wystarczającej ilości)

Awatar użytkownika
LilPeneros
Pieniacz
Posty: 176
Rejestracja: 29 sie 2016, 12:25
Płeć: Mężczyzna

#4 Jakie suplementy diety warto zażywać na co dzień?

Nieprzeczytany postautor: LilPeneros » 12 wrz 2016, 15:45

Osobiście przyjmuję tylko Omega 3 (Olimp Gold Omega 3) i magnez (Olimp Chela-Mag B6).

Awatar użytkownika
Leif
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 04 wrz 2016, 17:19
Płeć: Mężczyzna

#5 Jakie suplementy diety warto zażywać na co dzień?

Nieprzeczytany postautor: Leif » 12 wrz 2016, 17:37

Azard pisze:Źródło posta Ja podczas mojej przygody z siłownią brałem tylko Gainery (używałem je tylko w momencie kiedy nie mogłem zjeść normalnego posiłku, nie miałem czasu, więc taki odpowiednik posiłku w proszku jest całkiem ok)
Czy gainery w ogóle mają sens? Nie masz jak zjeść posiłku po treningu, to zawsze można od biedy kupić np serek wiejski wychodząc z siłki, ewentualnie jakieś BCAA czy inne aminokwasy... ale gainery - to już słodycze (np chałwa, czekolada) mają więcej wartości odżywczych, bo poza pustymi węglami jest w nich coś jeszcze (i ten smak <3...).


Azard pisze:Źródło posta Kreatynę, konkretnie monohydrat, czyli jeden z najpowszechniejszych suplementów, który gorąco polecam, efekty są zadowalające, a wzrost siły jest odczuwalny po kilku tygodniach na siłowni <jasne>
Nie mieliście nigdy wrażenia, że "schematy" suplementowania kreatyną są bez sensowne? Mam na myśli tzw. "fazę nasycania" czy wsuwanie jej PRZED treningiem.


LilPeneros pisze:Źródło posta Osobiście przyjmuję tylko Omega 3 (Olimp Gold Omega 3) i magnez (Olimp Chela-Mag B6).
Dlaczego akurat te?
Odczuwasz na sobie przy dłuższym stosowaniu jakąś specjalną różnice pomiędzy diglicynianem magnezu a zwykłymi cytrynianami czy tlenkami?
Jest ładna, naprawdę ładna. Ładniejsza bez ubrania niż w ciuchach, a to rzadka zaleta u kobiet.
Michał Gołkowski

Awatar użytkownika
Azard
Użyszkodnik
Posty: 26
Rejestracja: 01 wrz 2016, 23:01
Płeć: Mężczyzna

#6 Jakie suplementy diety warto zażywać na co dzień?

Nieprzeczytany postautor: Azard » 13 wrz 2016, 1:19

Leif pisze:Źródło posta Czy gainery w ogóle mają sens? Nie masz jak zjeść posiłku po treningu, to zawsze można od biedy kupić np serek wiejski wychodząc z siłki, ewentualnie jakieś BCAA czy inne aminokwasy... ale gainery - to już słodycze (np chałwa, czekolada) mają więcej wartości odżywczych, bo poza pustymi węglami jest w nich coś jeszcze (i ten smak <3...).

Wiesz co, w zasadzie masz rację, jednakże taka paczka gainera 3kg mi osobiście starcza na 3-4 miesiące ponieważ rzadko tak się zdarza, że nie mam możliwości zjedzenia, więc to nie jest jakiś wielki wydatek, a co do chałwy i czekolady, to często będąc bez gainera, jadłem właśnie chałwę, mimo iż zakleja zęby, to posiada również dużą ilość kcal :D polecam również olej lniany, jeśli nie chcemy jeść słodyczy, 100ml ma aż 800kcal B-)

Leif pisze:Źródło posta Nie mieliście nigdy wrażenia, że "schematy" suplementowania kreatyną są bez sensowne? Mam na myśli tzw. "fazę nasycania" czy wsuwanie jej PRZED treningiem.

"faza nasycenia" to zwykły trik, mający na celu szybsze zużycie suplementu, a jak wiadomo, jeśli szybciej go zużyjemy, to prędzej zakupimy kolejną paczkę.
Branie kreatyny przed treningiem jest akurat według mnie uzasadnione, dlaczego? Podczas ćwiczeń zapasy energii ATP maleją, dodatek w formie suplementu kreatyny może przyczynić się do poprawy wyników. Aczkolwiek teorii jest wiele, ja sam biorę ją tuż przed treningiem i działa, także nie narzekam ;D

Awatar użytkownika
Leif
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 04 wrz 2016, 17:19
Płeć: Mężczyzna

#7 Jakie suplementy diety warto zażywać na co dzień?

Nieprzeczytany postautor: Leif » 13 wrz 2016, 11:28

Azard pisze:Źródło posta jadłem właśnie chałwę, mimo iż zakleja zęby
Mnie też to irytuje przy jedzeniu chałwy, ale i tak ją uwielbiam.

Azard pisze:Źródło posta to posiada również dużą ilość kcal :D polecam również olej lniany, jeśli nie chcemy jeść słodyczy, 100ml ma aż 800kcal B-)
Nie przywiązuję tak dużej wagi do kalorii, m.in. dlatego, że nie chce mi się tego liczyć (bo nie widzę w tym za wiele sensu). Za to nierzadko się łapię na tym, że za mało ich wciągam (po trochu zapominalstwo, lenistwo i "olewatorstwo").

Azard pisze:Źródło posta "faza nasycenia" to zwykły trik, mający na celu szybsze zużycie suplementu, a jak wiadomo, jeśli szybciej go zużyjemy, to prędzej zakupimy kolejną paczkę.
Też, ale to taka pozostałość z badań nad kreatyną - pierwszy tak zrobił (chciał oszczędzić na dojazdach), a pote wszyscy bezmyślnie powtarzali.

Azard pisze:Źródło posta Branie kreatyny przed treningiem jest akurat według mnie uzasadnione, dlaczego? Podczas ćwiczeń zapasy energii ATP maleją, dodatek w formie suplementu kreatyny może przyczynić się do poprawy wyników. Aczkolwiek teorii jest wiele, ja sam biorę ją tuż przed treningiem i działa, także nie narzekam ;D

Porcja kreatyny, którą byś wziął przed dzisiejszym treningiem, nie dotrze do twoich mięśni na dzisiejszy trening, więc jako fosfokreatynę do fosforylacji ADP, będziesz ją miał w mięśniach dopiero na jednym z kolejnych treningów. Oczywiście poprawi Ci osiągi (o ile nie należysz do grupy osób na nią niewrażliwych), ale dopiero na późniejszych treningach.
Jak dla mnie przeciwko braniu kreatyny przed treningiem przemawia to, że obniża ona glikemię. A to się trochę mija z celem, bo przecież nierzadko się przyjmuje cukry proste przed treningiem (zwłaszcza siłowym) żeby mieć lepsze osiągi na nim.
Jest ładna, naprawdę ładna. Ładniejsza bez ubrania niż w ciuchach, a to rzadka zaleta u kobiet.
Michał Gołkowski

Awatar użytkownika
LilPeneros
Pieniacz
Posty: 176
Rejestracja: 29 sie 2016, 12:25
Płeć: Mężczyzna

#8 Jakie suplementy diety warto zażywać na co dzień?

Nieprzeczytany postautor: LilPeneros » 13 wrz 2016, 13:45

Co do Omega 3 tych co napisałem, to korzystnie działają na nastrój, a przyjmowanie magnezu potęguje działanie Omega 3 i dodatkowo powoduje u mnie większą odporność na stres.
Nie jest to efekt placebo, bo wiem jak się czułem wtedy kiedy tego nie brałem.

Co do gainerów i nie tylko - polecam przeczytać te dwa artykuły:

http://kulturystyka.pl/carbo-weglowodan ... -stosowac/

http://kulturystyka.pl/jakie-odzywki-i- ... -treningu/

Awatar użytkownika
CriticalThinker
Pieniacz
Posty: 138
Rejestracja: 03 wrz 2016, 20:41
Płeć: Mężczyzna

#9 Jakie suplementy diety warto zażywać na co dzień?

Nieprzeczytany postautor: CriticalThinker » 19 paź 2016, 13:58

Panowie co ćwiczą to pewnie dużo piją. A jak z resztą? Pijecie te dwa litry wody dziennie (nie licząc herbatek i kawy)? Ja się staram to wprowadzić. Pić często małymi łyczkami. Zastanawiałem się jak można wypić te 3 litry (w moim przypadku), a teraz się zastanawiam jak można nie pić. Organizm wyraźnie tego potrzebuje.

Awatar użytkownika
Borys
Arogant
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:30
Płeć: Mężczyzna

#10 Jakie suplementy diety warto zażywać na co dzień?

Nieprzeczytany postautor: Borys » 19 paź 2016, 15:38

Odwodnienie jest złe, podobnie jak nadmierne nawodnienie, które zazwyczaj ma niewłaściwą osmozę (gotowana woda, kawa, herbata).
Ja z zasady piję około pół litra wody przed snem z 1/4 łyżeczki chlorku magnezu.
W ciągu dnia 1-2 kawy ze szczyptą soli (pomysł zaczerpnięty od gruzińskiej herbaty, do której dodają śmietanę i sól właśnie).
Przed treningiem obowiązkowo herbata owocowa z cytryną i szczyptą soli - poprawia ciśnienie osmotyczne i wydolność, niekiedy dodaję 1/2 łyżeczki octanu wapnia (lub cytrynianu) przy ciężkich seriach łączonych/dropsetach gdy istnieje poważne ryzyko skurczy.
W upały, przy wysiłku biegowym/rowerowym obowiązkowo mieszam sól z chlorkiem potasu 2:1, około 2g/litr.
Tak to wygląda od strony sportowej...

Odpowiadając na Twoje pytanie - jeśli spożywana woda ma zbliżoną osmotyczność do płynu fizjologicznego (lub ciut większą) i często dodatek glukozy/cukru, w zasadzie zapotrzebowanie się zmniejsza, bo większa ilość płynu wchodzi do tkanek.

Ciekawostką jest, że wraz ze starzeniem człowiek odczuwa mniejsze pragnienie niż powinien... Nerki są coraz bardziej obciążone, a człowiek narażony na patologie zdrowotne; siada mu poziom energii i się szybko starzeje. Dochodzi do zakwaszenia organizmu poprzez patogenezę nerek, a wtedy na potęgą człowiek narażony jest m.in. na zaburzenie homeostazy pierwiastków, choruje na osteoporozę, nowotwory, itp.

Polecam artykuł na temat nawadniania dr Krzysztofa Michalaka - http://www.drmichalak.pl/picie_wody.htm
Zwłaszcza dział "biochemia", a najlepiej cała strona ;) Wszystko napisane przystępnym językiem <ksiazka>
Nie jest tego dużo, ale wiedza bezcenna.


Wróć do „Zdrowie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość